in

Maaltijdvervangers

Maaltijdvervangers

Maaltijdvervangers

Gebruikt u maaltijdvervangers? Vind hier de juiste informatie die u hoort te weten. Trainingsprofessionals inspireren vaak elk van hun cliënten om een ​​levensstijl aan te nemen die gevuld is met regelmatige lichaamsbeweging, positief gedrag en een gezond eet plan. Bij cliënten met gewichtsverliesdoelen worden vaak drie mogelijke opties voor een energie reductieplan besproken.

Een caloriearm dieet is een caloriearme benadering (1200-1600 kilocalorieën per dag) waarbij vaak een diëtist of een klinische voedingsdeskundige een voedingsregime moet voorschrijven. Heymsfield en collega’s geven aan dat een tweede optie een maaltijdplan is van voorverpakt voedsel en snacks die met vitamines of mineralen zijn versterkt.

De derde optie is een gedeeltelijke maaltijdvervanging, waarbij een of meer porties portiegerechten worden ingebouwd in ten minste één dagelijkse maaltijd van gewoon voedsel. In deze kolom wordt de wetenschappelijke literatuur over maaltijdvervangers onderzocht bij het bepalen van de werkzaamheid van personal trainers voor gebruik bij cliënten.

Na deze video geef ik uitleg over de verschillende maaltijdvervangers die voor mij wel werkte! 

Wat zijn maaltijdvervangers?

Maaltijdvervangers kunnen dranken, voorverpakkingen van houdbare en / of ingevroren voorgerechten, ontbijtgranen en snackbars bevatten die worden gebruikt ter vervanging van een calorierijke maaltijd.

Heymsfield en collega’s beweren dat ze kunnen worden gebruikt als de enige energiebron of met een combinatie van voedingsmiddelen. Commerciële maaltijdvervangers worden vaak op de markt gebracht als vitamine-, mineraal- en eiwit versterkt voedsel.

Is een enkele maaltijdvervanger een optie om te overwegen?

Een recent willekeurig gecontroleerd onderzoek suggereert dat de loutere vervanging van één kleinere geportioneerde maaltijd per dag voldoende is om een ​​zinvolle vermindering van de dagelijkse energie-inname teweeg te brengen. Dit resulteerde in een gemiddelde vermindering van de energie-inname van 250 calorieën per dag (2057 ± 47 kilocalorieën tot 1812 ± kilocalorieën).

Een wetenschapper onderzocht het effect van een kant-en-klare ontbijtgranen als een nachtelijke snackvervanging. Het onderzoeksteam randomiseerde 25 volwassenen (18-65 jaar, BMI en Mac179; 25) in een groep granen en niet-granen. Alle proefpersonen meldden dat ze ‘s avonds snacken.

De graangroep had een kant-en-klare ontbijtgranen met magere melk 90 minuten na hun avondmaaltijd en de niet-ontbijtgranen groepjes eet voedsel naar hun keuze. Na 4 weken verloor de graangroep 1,85 pond en 39 pond voor de no-cereal-groep. Veel fitnessprofessionals hebben cliënten met overgewicht en obesitas met nachtelijk snacken en kunnen ervoor kiezen om soortgelijke opties met deze cliënten te bespreken.

Heymsfield et al. In 2003 benadrukken we dat veel strategieën voor gewichtsreductie veelbelovende korte termijn resultaten laten zien, maar onderzoek op langere termijn toont nog steeds een hoge mate van terugval van het gewicht, waarbij cliënten het gewicht terugwinnen.

In een eerdere IFJ-kolom. IDEA Fitness Journal werd benadrukt dat consistente fysieke activiteit de beste voorspeller is van langdurig gewichtsbeheer na gewichtsverlies. Daarom zijn persoonlijke trainers cruciaal om klanten te helpen lange termijn succes te bereiken in gewichtsbeheer.

Wat vinden wetenschappers van maaltijdvervangers?

Het gebruik van deze vooraf gemeten producten met een lagere calorische waarde om een ​​RCD te vergemakkelijken, is het meest effectief gebleken voor gewichtsverlies. In een meta-analyse gedaan over maaltijdvervangers onderzochten de onderzoekers zes studies die voldeden aan strikte criteria voor onderzoeksmethoden.

De auteurs concludeerden dat programma’s voor gedeeltelijke maaltijdvervanging veilig en effectief kunnen worden gebruikt en dat ze de gewichts gerelateerde risicofactoren van de ziekte kunnen verbeteren, naast onderwerpen die in de loop van een jaar ongeveer 7-8% van het begingewicht verliezen.

Krijg je meer honger door maaltijdvervangers?

Personen die tijdens één maaltijdvervanging minder calorieën consumeren, kunnen het calorietekort bij de volgende maaltijd compenseren. Dit lijkt niet het geval te zijn. Hoewel een echt mechanisme op dit moment onbekend is, stellen Levitsky en Pacanowski voor dat mensen zich kunnen aanpassen aan de maaltijdvervanging als de ‘norm’ voor de maaltijd.

Zo kunnen individuen gedragsveranderingen aanbrengen die de noodzaak om meer voedsel te consumeren verminderen. Ook kan de visualisatie van een kleinere portie gecontroleerde maaltijd mensen helpen tijdens het eten te vertragen en meer aandacht te besteden aan interne signalen van verzadiging. Toekomstige studies zijn nodig om de fysiologische mechanismen te bepalen die gepaard gaan met plannen en eetlust voor maaltijdvervanging.

Zijn maaltijdvervangers veilig voor personen met type 2-diabetes?

De Look AHEAD-studie is een doorlopend onderzoek van 5.145 mensen met overgewicht met type 2-diabetes die een interventie in de leefstijl ondergaan om gewicht te verliezen, inclusief 175 minuten / week van matige intensiteit fysieke activiteit samen met maaltijd vervangende middelen in combinatie met conventionele voedingsmiddelen.

Resultaten van één jaar laten zien dat de proefpersonen gemiddeld 8,6% van het oorspronkelijke lichaamsgewicht verloren hebben. De cardiovasculaire conditie is in de 12 maanden met 21% verbeterd. Bovendien hebben proefpersonen een significante verbetering getoond in sommige bio markers die zijn geassocieerd met het metabool syndroom.

Toepassingen voor de oefenprofessionals

Oefenprofessionals zijn zich er zeer van bewust dat succesvolle programma’s voor gewichtsverlies multifactoriële benaderingen zijn, waaronder regelmatige lichaamsbeweging, gedragsmodificatie, training van gezonde voeding, portiecontrole en S.M.A.R.T. doelen stellen voor klanten.

Maaltijdvervangers blijken een succesvolle optie te zijn voor het creëren van calorische tekorten in de voeding. Voor langdurig herstel van het gewichtsherstel is de rol van de oefeningsspecialist echter van essentieel belang om cliënten te motiveren hun verminderde lichaamsgewicht te handhaven.

Hoe kies je een effectieve maaltijdvervanger?

Maaltijdvervangingsproducten zijn te vinden bij de plaatselijke supermarkt en / of worden geleverd door een medische of gewichtsverliesprofessional. Belangrijke punten om te controleren zijn:

  1. Maaltijdvervangers moeten tussen> 100 en <230 kilocalorieën zijn
  2. Hoewel discutabel in het onderzoek, kunnen maaltijdvervangers met eiwitten (12-20 gram per portie) sommige mensen langer vol houden (3-4 uur)
  3. Houd rekening met maaltijdvervangende repen en shakes met een hoog suikergehalte
  4. Zoek naar verrijkte met een derde van de dagelijkse vitaminen en mineralen

Drie veel gestelde vragen over maaltijdvervangers

  1. Moet iemand een dieet met minder calorieën starten met maaltijdvervangers? Nee, voordat u begint met een dieet met minder calorieën, kan het nuttig zijn voor de cliënt om zijn / haar arts te raadplegen over het plan voor gewichtsverlies, vooral als er een reeds bestaande gezondheidstoestand is. Bovendien kunnen medicijnen worden aangepast, vooral voor diegenen die geïnteresseerd zijn in het vervangen van twee of meer maaltijden per dag.
  2. Hoelang moet iemand maaltijdvervanging gebruiken? Bij gebruik van één maaltijdvervanging per dag kan een persoon voor onbepaalde tijd doorgaan, zolang hij / zij de inname op andere maaltijden volgt om een ​​uitgebalanceerd dieet te behouden.

Als het de bedoeling is om twee of meer maaltijdvervangers per dag te gebruiken, wordt aanbevolen dat de klant advies inwint bij een specialist op het gebied van gewichtsverlies.

  1. Zijn er opties om ALLEEN maaltijdvervangers te consumeren om grotere en snellere gewichtsverlies te krijgen? Ja, dit soort maaltijdvervangers worden ‘volledige formule’ maaltijdvervangers genoemd en zijn het meest agressief wanneer een persoon veel te verliezen gewicht heeft.

Dit zijn producten van medische kwaliteit die specifiek zijn geformuleerd om alle aanbevolen macro- en micronutriënten te bieden tijdens deze verliesstroomschakelaar. Deze producten zijn alleen verkrijgbaar bij een arts of centrum voor gewichtsverlies die gespecialiseerd is in medisch gewichtsverlies.

Maaltijdvervangers

Geef een reactie

kerstverhaal 2017

Kerstverhaal 2017

moordspel

Het Moordspel 1987